Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sklep
firmowy

+48 32 269 08 87

 

 

hurtownia

+48 784 934 910

Najczęstsze błędy popełniane przy wymianie akumulatora

klema zbliżona do akumulatora

Wymiana akumulatora, o ile przestrzegamy podstawowych zasad i dokonujemy określonych czynności w odpowiedniej kolejności, nie powinna nastręczać zbyt wielu problemów.

Podstawą powinna być diagnostyka układu ładowania oraz rozruchu, bowiem to właśnie ich awarie są najczęstszym powodem rozładowania akumulatora.

Inne to nieprawidłowa kolejność odpinania kabli, nie zwracanie uwagi na stan półki akumulatora, niezamontowanie baterii podtrzymującej, użycie złych kluczy nasadowych czy niewyczyszczenie klemów przed instalacją nowego akumulatora.

Aby ich uniknąć, prześledźmy proces wymiany akumulatora krok po kroku.

Odłącz masę

Wymianę akumulatora zacząć powinniśmy od odłączenia masy, czyli kabla ujemnego, co pozwoli uniknąć przypadkowego spięcia akumulatora. Użyjmy w tym celu klucza nasadowego lub francuskiego odpowiedniej wielkości, zazwyczaj 10 mm. Zanim odkręcimy klemy, wyłączmy odbiorniki prądu w aucie. Nie zostawiajmy kluczyka w aucie, gdyż centralny zamek może się zaryglować.

Odłącz kabel dodatni

Następnie należy odpiąć kabel dodatni i odkręcić mocowania akumulatora kluczem nasadowym 13mm. Możemy już bezpiecznie wyjąć akumulator.

Półka ma znaczenie

Po wyjęciu akumulatora nie zapomnijmy o zweryfikowaniu stanu półki. Jeśli w wyniku upływu czasu uległa korozji, zetrzyjmy rdzę, nałóżmy preparat ją wiążący, a na koniec zabezpieczmy środkiem antykorozyjnym.

Czas na nowe

Jeśli nasze auto wyposażone jest w elektronikę lub rozbudowane systemy multimedialne, warto pomyśleć o podłączeniu na czas wymiany akumulatora dodatkowej baterii podtrzymującej, dzięki czemu unikniemy kłopotów z rozprogramowanymi układami.

Po wstawieniu nowego akumulatora, sprawdźmy, czy jest solidnie zamocowany. Wyczyśćmy klemy, podłączmy kabel dodatni, a następnie ujemny. Zabezpieczmy je wazeliną techniczną albo profesjonalnym środkiem, który poprawi przewodzenie prądu.

Aby uniknąć w przyszłości problemów z akumulatorem, zaopatrujmy się w nie jedynie u sprawdzonych dostawców i renomowanych hurtowniach.